Zmiany w branży reklamowej cz.1

Zmiany w branży reklamowej cz.1

Jak reklamować sklep

  1. – Wywiesić szyld lub tablicę informacyjną z logo, adresem, telefonem lub podświetlany kaseton: idealny do reklamy marki czy nazwy, dobrze widoczny;
  2. – Wystawić potykacz/stend/stojak reklamowy: informuje o lokalizacji, firmie lub produktach;
  3. – Ponaklejać plakaty lub banery reklamowe: sprawdzają się m.in. przy akcjach promocyjnych
  4. – Zamontować wyświetlacze LED lub telebimy: promują konkretne produkty lub usługi.

Zdaniem ekspertów, w przyszłości branża reklamowa będzie tworzyć tzw. reklamy zindywidualizowane. Klient przechodząc w pobliżu sklepu, nie tylko zobaczy reklamę na wyświetlaczu przed lokalem, ale również na… prywatnym smartfonie.

gazeta

gazeta

Reklama może mieć różny przekaz: podświetlany kaseton z logo firmy ma promować markę i wyróżnić sklep spośród konkurencji, jednak zdaniem specjalistów jeden nośnik nie wystarczy, by zachęcić klienta do odwiedzenia sklepu.

– Wielu przedsiębiorcom błędnie wydaje się, że podświetlany lub gigantyczny szyld nie tylko przykuje uwagę przechodniów, ale i zagwarantuje satysfakcjonujące przychody sklepu. Tymczasem takie oznakowanie sklepu ma charakter wyłącznie informacyjny. To wizytówka firmy, która umożliwia szybką lokalizację punktu, ale nie zachęca do odwiedzin – tłumaczy Eugeniusz Jaworski z Grupy Astel, będącej przedstawicielem handlowym na Polskę i Ukrainę firmy RGB Technology, producenta LED nośników reklamowych. – Dlatego warto zainwestować w inne dynamiczne narzędzia reklamy zewnętrznej, które będą promować konkretne produkty lub usługi, jakie świadczymy.

Duży może więcej

Promocja sklepu może mieć różne oblicza, a jej efektywność zależy m.in. od doboru i lokalizacji nośników oraz prezentowanych na nich treści. Trzeba więc wykazać się nie tylko kreatywnością, ale również wiedzą z zakresu marketingu i reklamy, by pieniądze zainwestowane w oznakowanie i reklamę zewnętrzną nie stały się wyłącznie kosztem. W przypadku sklepów i punktów usługowych działających w sieci działania reklamowe z reguły są zaplanowane odgórnie i wspólnie dla wszystkich placówek, a często również nieodpłatnie. Im większa sieć, tym większe możliwości.

– Sklepy naszych sieci posiadają standardowy, kompleksowo opracowany system wizualizacji zewnętrznej, uwzględniający dobrze wyeksponowany, podświetlony plafon z logo sklepu, szyld, a także ramy z możliwością umieszczenia aktualnych plakatów z ofertą promocyjną. Dzięki rozwiązaniom, które są zastosowane, sklepy są bardzo dobrze widoczne zarówno w dzień, jak i wieczorem, kiedy widoczność (zwłaszcza zimą) jest dużo bardziej ograniczona – mówi Jacek Spychała, dyrektor ds. PR w firmie Żabka Polska.

Konsumenci chętniej decydują się na wybór sklepu, który dobrze znają z sąsiedztwa lub z reklamy. Rozważając więc partnerstwo w jakimkolwiek modelu biznesowym, warto przyjrzeć się zakresowi wsparcia marketingowego, jaki zapewniony jest w ramach współpracy.

Czytaj dalej: http://www.rigpiotrkow.biz.pl/zmiany-w-branzy-reklamowej-cz-2/

 

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments