Zmiany w branży reklamowej cz.2

Zmiany w branży reklamowej cz.2

Produkt szyty na miarę

Niezależni przedsiębiorcy lub partnerzy marek, które dają im wolną rękę w planowaniu działań reklamowych, dysponują budżetem na miarę własnych możliwości. Bardzo często, oprócz podświetlanego plafonu z nazwą sklepu, inwestują w tablice informacyjne, potykacze, stojaki reklamowe lub w tzw. reklamę dynamiczną, która może promować właściwie wszystko: od marki przez konkretne produkty lub usługi po akcje promocyjne typu „dwa produkty w cenie jednego”.

– Najczęściej do tego celu wykorzystuje się wyświetlacze LED montowane na elewacji budynku lub w miejscach o dużym natężeniu ruchu – mówi Eugeniusz Jaworski. – Tablice LED są łatwo zauważalne o każdej porze, nawet z dużej odległości, a więc gwarantują dużą liczbę odbiorców i widoczność na tle konkurencji.

Na tym nośniku można zamieścić każdy rodzaj reklamy: tekstową, graficzną bądź animację – sposób wykorzystania, podobnie zresztą jak kształt samego wyświetlacza oraz miejsce, w którym będzie zamontowany, zależą tylko od potrzeb i wyobrażeń właściciela sklepu lub punktu usługowego.

– Reklama dynamiczna wywołuje u klientów impuls zakupowy niezależnie od tego, w jakiej branży działa przedsiębiorca. Na wyświetlaczach przy sklepach spożywczych można reklamować oferty dnia, przy pralniach – zniżki cenowe, a w sklepach odzieżowych – zapowiedź nowej kolekcji – mówi Eugeniusz Jaworski. – Apteki, którym zgodnie z przepisami prawa nie wolno reklamować leków, mogą zainwestować w dobrze widoczny wyświetlacz w kształcie aptecznego krzyża i umieszczać na nim informacje o rabatach na zakup preparatów witaminowych, suplementów albo animacje zachęcające do większej dbałości o zdrowie w sezonie jesiennym lub zimowym.

Zdaniem ekspertów, w przyszłości branża reklamowa będzie tworzyć tzw. reklamy zindywidualizowane, dzięki którym przechodząc w pobliżu sklepu, klient nie tylko zobaczy reklamę na wyświetlaczu przed sklepem, ale również na… prywatnym smartfonie. Jednak tego typu rozwiązania to pieśń przyszłości. Jak dalekiej – zobaczymy. Warto jednak pamiętać o tym, że reklama zachęci klienta do wejścia. Nad tym, by odwiedził sklep ponownie, musimy już pracować sami.

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments