Remontujemy Stawy cz.1

Remontujemy Stawy cz.1

Stawy barkowe, łokciowe i kolanowe to najczęstsze miejsca przykrych doznań, z którymi nie wiadomo co robić, a przecież coś zrobić trzeba, bo sam Voltaren czy Ibuprom nie wystarczą. Nie biorę tutaj pod uwagę samych stawów dotkniętych chorobą lub urazem wymagającym specjalistycznej opieki, ale tkanki, jakie otaczają stawy. To właśnie te tkanki są najczęściej przyczyną kłopotów.

Z historii urazów, jakich doznali doświadczeni amatorzy spotów siłowych, wiadomo, że najskuteczniejszą formą ograniczania konsekwencji urazów wynikających z przeciążenia nie są środki przeciwbólowe, przynajmniej na dłuższą metę, ale… proste ćwiczenia poprawiające ruchomość stawów.

Reguła jest taka, że natychmiast po doznaniu kontuzji w ciągu 3-4 dni stosujemy środki przeciwbólowe i przeciwzapalne, potem zaś wykonujemy odpowiednie ćwiczenia.

Jeżeli jednak kontuzja ma charakter przewlekły, to nie ma sensu przyjmować środków przeciwbólowych, szkoda fatygi i wątroby – trzeba od razu przejść do ćwiczeń. W ciężkich przypadkach należy jednak skontaktować się z lekarzem specjalistą.

W WYPADKU KONTUZJI SPOWODOWANEJ PRZECIĄŻENIEM STAWÓW, NAJGORSZYM WYBOREM JEST BEZRUCH, CZYLI CZEKANIE AŻ „SAMO PRZEJDZIE”. Z RÓŻNYCH DOŚWIADCZEŃ WIADOMO, ŻE „SAMO” RZADKO PRZECHODZI, NATOMIAST RUCH JEST JEDNYM Z NAJLEPIEJ SPRAWDZONYCH ŚRODKÓW LECZNICZYCH. TRZEBA TYLKO MĄDRZE WYTYCZYĆ SOBIE GRANICE RUCHU I TRZYMAĆ JE POD KONTROLĄ.

STAWY ŁOKCIOWE

Jeżeli nie mamy kłopotów z tak zwanym łokciem tenisisty, ale z jego przeciążeniem, które ogranicza możliwość większego wysiłku, to postępowanie na rzecz naprawy sytuacji jest „strategicznie” podobne do sposobu na kontuzjowane kolano: bardzo duża liczba powtórzeń w serii.

Stoimy przodem do wyciągu górnego. Ujmujemy oburącz drążek podczepiony do jego linki tak, aby łokcie przylegały do boków tułowia i były skierowane bezpośrednio w dół. Z tej pozycji (pozycja wyjściowa) ściągamy drążek w dół prostując ręce (ruch wykonują wyłącznie przedramiona), a następnie wracamy do pozycji wyjściowej w tempie spowolnionym (ruch wykonują wyłącznie przedramiona).

Naszym zamiarem jest wykonanie co najmniej 50 takich wyprostów. Chodzi bowiem wyłącznie o bardzo mocne rozgrzanie (może nawet lepszym określeniem byłoby „nagrzanie”) stawów łokciowych.

W obydwu wypadkach, zarówno dotyczących stawów kolanowych, jak i łokciowych, rzecz sprowadza się do odżywienia okolic tych stawów za pomocą napływu większej ilości krwi niosącej ze sobą treści odżywcze pozwalające aktywizować uszkodzone ścięgna i więzadła w kierunku regeneracji.

Czytaj dalej: http://www.rigpiotrkow.biz.pl/remontujemy-stawy-cz-2/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments