Pnij się w górę – Pozycjonowanie strony firmowej w internecie

Pnij się w górę – Pozycjonowanie strony firmowej w internecie

Ponad 60 proc. Polaków posiada komputer z dostępem do internetu. W Polsce, gdzie blisko 96 proc. osób szukających informacji w sieci korzysta z wyszukiwarki Google, pozycjonowanie strony internetowej firmy powinno być celem nadrzędnym. Każda z tych osób, to potencjalny klient.

Zdobyć szczyt

Pozycjonowanie jest procesem, dzięki któremu – po wpisaniu w okienko wyszukiwania określonych słów kluczowych – strona internetowa ma osiągnąć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych.

Internauci zwykle skupiają swoją uwagę na pierwszej stronie wyników. Zdaniem specjalistów, większość osób zdecydowanie omija linki oznaczone jako sponsorowane, dlatego zamiast wydawać pieniądze na reklamę adresu internetowego, lepiej skupić się na tańszych, a jednocześnie skuteczniejszych działaniach marketingowych, opartych na pozycjonowaniu strony.

Punktem wyjścia w procesie pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych, następnie analiza i modyfikacje kodu HTML. To niezwykle ważne, ze względu na charakter prowadzonej działalności. Wyrażenia pasujące do naszej branży generują olbrzymi ruch na stronie, ale nie przekłada się on na zwiększoną sprzedaż sklepu internetowego, czy wzrost liczby klientów w salonie fryzjerskim.

– Każda branża ma swoją specyfikę i pozycjonuje się inaczej. Dla sklepu celem przewodnim będzie znaczący wzrost sprzedaży. Dla firmy oferującej usługi fryzjerskie – pozyskanie jak największego zainteresowania ze strony klientów i skuteczna sprzedaż usług. Dla portalu – pozyskanie jak największej liczby czytelników – mówi Adam Perko, który od lat zajmuje się pozycjonowaniem.

Zamiast reklamy

Przy pozycjonowaniu nie ma znaczenia to, czy portal utrzymuje się z reklam, czy jest to strona będąca wizytówką firmy.

– Wysoka pozycja w przeglądarce Google zawsze przynosi korzyści – mówi Adam Perko, właściciel firmy pero-design.pl, zajmującej się pozycjonowaniem stron. – Pozycjonowanie to strategia długofalowa.

Konkurencja wciąż rośnie, więc na zdobycie pozycji w pierwszej dziesiątce, specjalista potrzebuje średnio 4-5 miesięcy.

Jednorazowe działanie nie przełoży się na poprawę wyników strony www w przeglądarkach – wymaga to wielu analiz i ciągłej pracy nad stroną. Na rynku są setki firm, które chcą zająć nasze miejsce.

Czytaj dalej: http://www.rigpiotrkow.biz.pl/pnij-sie-w-gore-pozycjonowanie-strony-firmowej-w-internecie-cz-2/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments