Czy otworzenie własnej drukarni to dobry pomysł?

Czy otworzenie własnej drukarni to dobry pomysł?

W ostatnim czasie można zauważyć znaczny wzrost zapotrzebowania na profesjonalne drukarnie oferujące wysokiej jakości produkty oraz usługi. Jednym z takich miejsc jest Drukarnia Rzeszów. Czy zatem otworzenie takiego miejsca jest dobrym pomysłem?

Rynek jest praktycznie pełny i cieżko przebić się z własnym biznesem. Aby to osiągnąć trzeba znaleźć niszę klientów, których potrzeby aktualnie nie zostały jeszcze zaspokojone. Każda firma, a także osoby prywatne poszukują drukarni, która będzie ulokowana blisko i będzie sprawnie realizować każde zamówienie. Na początku konieczne jest zatem podjęcie decyzji, czy nasza drukarnia będzie zajmować się drukiem wielkoformatowym czy zamówieniami na mniejsze produkty. Kolejną kwestią jest wybranie atrakcyjnej lokalizacji. Dobrym rozwiązaniem jest otworzenie drukarni blisko dużej szkoły, uczelni oraz zagłębia biurowców. Wtedy mamy pewność, że będziemy ulokowani blisko dużej grupy docelowej.

Następny krok to zakup sprzętu. Tutaj sprawa nie jest prosta, ponieważ dobrej jakości sprzęt potrafi kosztować fortunę. Jest to szczególnie kłopotliwe, gdy chcemy przeznaczyć znaczną kwotę na wynajem atrakcyjnego lokum. Jednym z rozwiązań w takiej sytuacji jest zakup używanego sprzętu, jednak jest to dość ryzykowny krok. Musimy wtedy liczyć się z tym, że sprzęt będzie potrzebował częstszego serwisowania i szybciej nastąpi chwila, kiedy będziemy musieli wymienić go na nowy. Każda awaria sprzętu sprawia, że klienci wybierają inną drukarnię i stopniowo zniechęcają się do naszych usług.

Do uruchomienia drukarni będziemy potrzebować osoby, która zna się na programach graficznych i sprawnie obsługuje sprzęt w drukarni. Taka osoba jest niezbędna na sam początek, ponieważ pomoże w trudnych zamówieniach, a także podszkoli pozostałą część załogi. Musimy pamiętać, że klienci łatwo zniechęcą się do współpracy, jeśli zauważą, że zespołowi brakuje danej wiedzy czy umiejętności.

Do wszystkich kosztów musimy dodać koszty eksploatacji, papieru oraz prądu. Dobry start biznesu będzie również wymagał skutecznej reklamy. Nie możemy zapomnieć o plakatach, wizytówkach, ulotkach, które szybko przyciągną pierwszych klientów.

 

Agata Małowicka

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments