Cukiernia nie zawsze słodka cz.2

Cukiernia nie zawsze słodka cz.2

– Ceny w sieci są niższe o 10 proc., więc jeżeli klientowi nie odpowiada cena ze stacjonarnej cukierni, może skorzystać z drugiego kanału sprzedaży – potwierdza Krzysztof Czerwiński, dyrektor generalny Batidy.

Nowym trendem są cukiernie internetowe, które – jak KupCiacho.pl – pośredniczą w sprzedaży: gromadzą i prezentują na stronach internetowych oferty podwykonawców, czyli sklepów działających stacjonarnie. Zarabiają na prowizji ze sprzedaży.

– Nad stroną internetową pracowaliśmy około roku, w tym samym czasie zdobywaliśmy podwykonawców. Podeszli do sprawy entuzjastycznie, bo to dla nich dodatkowy kanał sprzedaży i nowa forma reklamy – opowiada Tomasz Kałużny, współwłaściciel KupCiacho.pl.

Innym sposobem na zdobycie klientów jest specjalizacja. Batida kusi klientów ofertą lekkich ciast na bazie francuskich musów, natomiast Jan Klimek, który w Chełmie Śląskim prowadzi „Ciastkarnię Jan Klimek”, postawił na tradycyjne produkty i nowoczesną formę sprzedaży oraz na lody.

– Promujmy polskie receptury, bo zawsze znajdą się amatorzy przysmaków zapamiętanych z dzieciństwa – zapewnia Jan Klimek.

Cukiernia od podstaw

Sprawdzonym sposobem na wyprzedzenie rywali jest wprowadzenie do oferty dodatkowej grupy produktów lub usług. W Batidzie ofertę cukierniczą uzupełniono o pieczywo – właściciele firmy założyli, że klient, który przyjdzie po wyroby cukiernicze, może kupić również chleb. Coraz częściej cukiernie, nawet te o małej powierzchni, pełnią funkcję małego lokalu gastronomicznego.

– Stoliki kawiarniane to konieczność. Coraz częściej klienci chcą najpierw spróbować wyrobów, które mają zamiar kupić – zaznacza Jan Klimek.

Powierzchnia lokalu, w którym będzie się mieścić cukiernia wraz z zakładem produkcyjnym, powinna wynosić minimum 200 m2(na pracownię cukierniczą potrzeba 150-200 m2 powierzchni, na sklep dodatkowe 60-100 m2).

SPIS TREŚCI

http://www.rigpiotrkow.biz.pl/cukiernia-nie-zawsze-slodka-cz-1/
http://www.rigpiotrkow.biz.pl/cukiernia-nie-zawsze-slodka-cz-2/
http://www.rigpiotrkow.biz.pl/cukiernia-nie-zawsze-slodka-cz-3/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments