Cukiernia nie zawsze słodka cz.1

Cukiernia nie zawsze słodka cz.1

Cukiernia obok pysznych smaków powinna mieć odpowiedni wystrój i jakość by przyciągnąć do siebie klientów.

Związek Rzemiosła Polskiego szacuje, że w Polsce istnieje około 30 tysięcy cukierni i, choć to zadziwiające, ich liczba wciąż rośnie. Na słodki biznes decydują się zarówno celebryci, m.in. Magda Gessler, Marta Grycan czy Piotr Adamczyk, jak i przedsiębiorcy z małych miast.

– Jeszcze kilka lat temu nikogo nie dziwił widok długiej kolejki klientów przed cukiernią. Obecnie o tłumach oczekujących na dostawę ciast można mówić wyłącznie w kontekście świąt. Dzieci wolą jeść słodycze z supermarketu, a dorośli zadowalają się drożdżówką kupioną przy okazji większych zakupów – zauważa Radosław Wisiński, właściciel stacjonarnej i internetowej cukierni Poczta Tortowa.

Właściciele działających już cukierni zgodnie podkreślają, że duża konkurencja nie sprzyja otwieraniu nowych cukierni – szansę na zysk mają jedynie ci z niebanalnymi pomysłami na produkty i jasno określonym profilem klienta.

Ciastko do zadań specjalnych

Przykład Radosława Wisińskiego potwierdza, że kreatywność się opłaca. – Przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej 2012 wprowadziliśmy ciastka i torty w kształcie boisk, piłek i z symbolami drużyn, które sprzedawały się bardzo dobrze już w lutym i marcu -podaje przykład cukiernik.

Innym pomysłem przedsiębiorcy było uruchomienie Poczty Tortowej, czyli sprzedaży tortów przez internet. Wirtualne zakupy z dostawą w re-alu okazały się biznesowym strzałem w dziesiątkę.

– Zamawianie tortów z okazji różnych rodzinnych uroczystości stało się dla Polaków tradycją. Moim zdaniem zawsze będzie na nie popyt – mówi Radosław Wisiński. – Kluczem do sukcesu jest elastyczne podejście do potrzeb klientów. Jeśli klient woli zamawiać tort przez internet, warto zastanowić się nad wprowadzeniem do oferty nowego kanału dystrybucji.

Koszty uruchomienia strony i sklepu internetowego nie są duże – wynoszą min. 2-3 tys. zł. W firmie Radosława Wisińskiego klienci cukierni stacjonarnej stanowią ok. 30 proc. wszystkich zamówień, a internetowej Poczty Tortowej – 70 proc. Na brak wirtualnych zamówień nie narzeka również warszawska firma cukiernicza Batida.

SPIS TREŚCI

http://www.rigpiotrkow.biz.pl/cukiernia-nie-zawsze-slodka-cz-1/
http://www.rigpiotrkow.biz.pl/cukiernia-nie-zawsze-slodka-cz-2/
http://www.rigpiotrkow.biz.pl/cukiernia-nie-zawsze-slodka-cz-3/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments