chude mięso jest zdrowe?

chude mięso jest zdrowe?

Wielu lekarzy bardzo często w ramach diety i uzupełnienia leczenia farmakologicznego zaleca swoim pacjentom spożywanie chudego mięsa. Co to jednak oznacza i jak je odnaleźć? Jak również je jeść, z czym i w jaki sposób przygotować?

Wbrew pozorom nie należy to do pytań prostych, a nad ich rozwikłaniem biedzi się wiele osób. Mięso powinno znajdować się w codziennej diecie każdego człowieka, ponieważ posiada dużo białka. Produkty pochodzenia roślinnego również posiadają białko, ale jest ono innego rodzaju, podczas gdy na zwierzęce nastawiony jest organizm ludzki. Jednak zbyt wiele białka obciąża się nerki, dlatego warto zachować pewną równowagę w przyjmowaniu składników spożywczych.

Dzięki regularnemu spożywaniu mięsa można utrzymać zdrowie przez wiele lat, choć nie jest to ogólna zasada, która tyczy się wszystkich. Dzieje się tak, ponieważ posiada ono dużo żelaza, witaminy B2, B12 i B1, a także cynku i oczywiście białka. Jego największa ilość znajduje się w mięsie chudym. Dziennie każdy człowiek powinien spożywać około 20% mięsa, jednak dokładna ilość związana jest z wiekiem i wykonywaną pracą. W chudym mięsie wołowym i wieprzowym znajduje się wiele żelaza, dlatego jest ono szczególnie polecane anemikom. Takie właśnie mięsa wykorzystywane są w potrawach kuchni azjatyckich, warto więc sprawdzić Poznań dobre jedzenie. Do chudych mięs zalicza się przede wszystkim drób, wołowinę, cielęcinę. Warto także kupować polędwice drobiowe i chude szynki. Może je zastąpić również rybą, której mięso uważane jest za jedno z najdelikatniejszych, np. mintajem, dorszem czy pstrągiem. Najlepiej przygotowywać je poprzez duszenie lub gotowanie, smażenie najwłaściwiej byłoby sobie odpuścić. Zamiast serwować je w tradycyjny sposób, można podawać je z warzywami.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments